Forum sojuszu ENERGETIC BASTION

Sojusz EB


#1 2006-12-20 23:33:31

Igor

Administrator

Skąd: Die Schöne Stadt Stettin
Zarejestrowany: 2006-06-25
Posty: 659
Punktów :   

Trzepanie "%"

Drogie Panie, Szanowni Panowie...

Jak grać (i nie tylko), każdy z nas uczy się praktycznie co dzień...
Cała sztuka w tym by wyciągać odpowiednie wnioski analizując sytuacje, które przydarzyły się innym, tak by to co dobre, ciekawe móc zastosować w swoim przypadku, a to co złe -tego unikać...

Wojna z DKS'em może nauczyć, że:

1 Dobry bunkier nie jest zły - inwestycja w plazmy się opłaca w połączeniu z min. 20-30 przeciwrakietami i odrobiną pozostałego "szajsu".

2 Nie ma bunkra nie do rozp..., bo BUNKROM SIE NIE UFO! Bunkier można rozwalić zmasowanym atakiem rakietowym lub baaardzo dużą flotą bojową, należy tylko rozważyć, czy to się opłaca...
należy pamiętać, że obrona sie odbudowuje w 70% więc straty obrońcy w obronie wynoszą jedynie 30%, więc jeżeli na planecie nie ma mnóstwa surówki lub nie stacjonuje tam właśnie flota którą można przerobić na złom... to wtedy lepiej sobie odpuścić.

3 Elektrownia słoneczna - cacy; Elektrownia fuzyjna - mniej cacy; Satelity słoneczne - bueee!! - to darmowe % w RW!!

4 Pozostawienie na planecie, księżycu floty większej niż 10 DT na dłużej niż 25 minut bez dozoru - to bardzo zły pomysł.

5 Falanga to bardzo przydatne narzędzie - dzięki niemu możemy w przeciągu 5-10 sekund od przylotu floty na planetę obrońcy rozwalić ją i zebrać złom po niej. Z zastrzeżeniem, że trzeba troszkę policzyć minutki i sekundy

6 Atak najlepiej przeprowadzać z księżyca - z uwagi na to, że flota leci "w falandze" i jest dla niej niewidoczna (nikt poza Tobą nie jest w stanie dokładnie określić kiedy flota wróci na księżyc)

7 FS'y - posiadając księżyc robić na PZ-ty (niektóre PZ poniżej 300 jednostek surowca są niewidoczne na mapie galaktyki) lub mając kilka księżycy z jednego na drugi, W przypadku braku księżyca robić tylko i wyłącznie z misją STACJONUJ i prędkością 10% i operując czasem lotu zawracać (zakładka floty, przycisk zawróć) - wtedy wracająca flota jest niewidoczna dla falangi, jak również i dla nas (nie widzimy jej na "stronie głównej" ogejma).

8 Warto trzmać się razem na tej samej gali i pobliskich układach, bo i łatwiej zrobić wspólny ACS i w razie potrzeby mozna podesłać kilkaset OW do kolegi / koleżanki z sojuszu którą właśnie chce napaść ktoś z mniejszymi niż wasze wspólne "siłami zbrojnymi".

To takie ogólne przemyślenia... może ktoś też dopisze do tych wypocin coś ciekawego?

Offline

 

#2 2006-12-22 21:49:17

Igor

Administrator

Skąd: Die Schöne Stadt Stettin
Zarejestrowany: 2006-06-25
Posty: 659
Punktów :   

Re: Trzepanie "%"

hmmm....

po tym jak DKS trzasnął na mnie 9% dopisuje kolejną rzecz która nie jest dobrym pomysłem...

Gdy wiesz, że nie będziesz dłużej przy kompie nie zostawiaj w "kolejce budowania" większej ilości floty bo może po zbudowaniu lub w jego trakcie stać się doskonałym materiałem na złom...

Offline

 

#3 2007-02-16 19:27:01

skeeball

Doradca

552131
Skąd: Belfast / Wroclaw
Zarejestrowany: 2007-01-17
Posty: 112
Punktów :   

Re: Trzepanie "%"

i ja napisze mala porade

jesli chodzi o szpiegowanie to najlepiej przeskanowac po 30 ukladow w kazda strone, a potem odrzucic te ze zbyt mala iloscia surki, lub zbyt duza iloscia obrony. potem lecimy szybciutko na farmy, natomiast te planetki z flota zostawiamy na potem. gdy flota leci na farme, to skasowac raport szpiegowski - bedzie tego mniej na ekranie. po obrobieniu farm, sprawdzamy czy na planetkach z flota zaszly jakies zmiany. jesli nie, a jestesmy w stanie to wygrac, to lecimy. najlepiej w nocy gdy ofiara slodko spi.

FLY BY OW

Offline

 

#4 2007-02-22 10:36:57

Igor

Administrator

Skąd: Die Schöne Stadt Stettin
Zarejestrowany: 2006-06-25
Posty: 659
Punktów :   

Re: Trzepanie "%"

Na temat "PODSTAWKI" i kilka innych porad...


Podstawka - dla tych, którzy tego nie wiedzą - to taka sytuacja, gdy po przeskanowaniu wrogiej planety, czy księżyca widzisz w raporcie stojącą flotę przeciwnika, więc lecisz na nią. Obrońca jest bez gwiazdki (*) na planecie matce... więc go nie ma...
Przed samym atakiem znów skan sondami - widzisz, że flota jest nadal na planecie, więc następuje KABUUUMMM..... i widzisz Raport Wojenny w którym występuje oprócz floty obrońcy i Twojej jeszcze jedna flota po stronie obrońcy i to tak duża, że bez problemu została zezłomowana Twoja cała flota...

Jak to się stało?

Obrońca zrobił tzw. pułapkę będąc przez cały czas zalogowany "siedział sobie" na księżycu i obserwował co Ty planujesz... (wtedy nie ma " * ", gdyż gwiazdka pojawia się na 10-15 min. od logowania na planecie matce i w chwili gdy będzie jakakolwiek aktywność na którejś z planet - nawet gdy np. na chwilę zerkniemy jaką mamy floty na planecie).
Widząc że lecisz - dał znać swojemu koledze z sojuszu z pobliskiego układu, który wysyła wtedy swoją flotę bojową na atakowaną planetę / księżyc z misją "zatrzymaj" na czas wystarczający do pokrycia się z czasem Twojego napadu.
Proste.

Jak się ustrzec pułapki?

Jako, że flota wysłana na "zatrzymaj" jest niewidoczna dla sond szpiegowskich jest to utrudnione...
Jedynym wyjściem pozostaje falanga księżycowa na której wszystko jest widoczne jak na dłoni.
Niestety falangą nie przeskanujesz księżyca więc tu jest największe ryzyko podstawki.

Więc atakować ostrożnie... jedynie w zasięgu własnej falangi.
Rozpoznać zwyczaje przeciwnika - kiedy się loguje, kiedy ma flotę na księżycu / planecie, jak robi FS'y, w jakich godzinach Cię szpieguje (wtedy na ogół ma też swoją flotę na księżycu lub planecie).

Podstawka może być zrobiona również z własnej floty (na księżycu) gdy nie możemy sprawdzić falangą, że coś leci, a przeciwnik zsynchronizował czas dolotu do kilku sekund przed naszym atakiem.

Uważać na własną flotę!!
Jak robić dobre FS'y już chyba wszyscy wiecie?
Zwłaszcza osoby które mają za sąsiada kogoś z kim jesteśmy w stanie wojny powinny zmienić swoje zwyczaje w robieniu FS'a i wysyłać go na np. inne PZ, inną planetę, z inną prędkością (10%, 20%, 30%), logować się częściej (nawet bez wyraźnego powodu) a być zawsze obecnym w momencie przylotu floty z FS'a!!

Offline

 

#5 2007-03-12 20:13:45

ner

Administrator

7710961
Skąd: Mysłakowice
Zarejestrowany: 2006-12-03
Posty: 471
Punktów :   

Re: Trzepanie "%"

Nie ma bunkra nie do rozp..., bo BUNKROM SIE NIE UFO!

a od kiedy to floty sa niezniszczalne


Na górze róże na dole mech, kto mnie nie kocha bodajby zdechł

Offline

 

#6 2007-03-12 20:48:59

Igor

Administrator

Skąd: Die Schöne Stadt Stettin
Zarejestrowany: 2006-06-25
Posty: 659
Punktów :   

Re: Trzepanie "%"

ner....

Flota może być w ruchu. Bunkier nie. I niezależnie, czy wyślesz atak na rano, południe, wieczór czy noc on Tam zawsze będzie! W przeciwieństwie do floty. (no chyba, że jej się nie pilnuje)

Offline

 

#7 2007-03-13 08:02:18

ner

Administrator

7710961
Skąd: Mysłakowice
Zarejestrowany: 2006-12-03
Posty: 471
Punktów :   

Re: Trzepanie "%"

nieeeee.... Igor, zle mnie zrozumiales mialem na mysli ze flota bierze czynny udzial w walce, zebys nie zapmnial ze flota w walce moze zostac zestrzelona


  pozdro 4 all


Na górze róże na dole mech, kto mnie nie kocha bodajby zdechł

Offline

 

#8 2007-04-15 12:30:25

morfik

Praktykant

Zarejestrowany: 2007-04-04
Posty: 5
Punktów :   

Re: Trzepanie "%"

Igor napisał:

Na temat "PODSTAWKI" i kilka innych porad...


Podstawka - dla tych, którzy tego nie wiedzą - to taka sytuacja, gdy po przeskanowaniu wrogiej planety, czy księżyca widzisz w raporcie stojącą flotę przeciwnika, więc lecisz na nią. Obrońca jest bez gwiazdki (*) na planecie matce... więc go nie ma...
Przed samym atakiem znów skan sondami - widzisz, że flota jest nadal na planecie, więc następuje KABUUUMMM..... i widzisz Raport Wojenny w którym występuje oprócz floty obrońcy i Twojej jeszcze jedna flota po stronie obrońcy i to tak duża, że bez problemu została zezłomowana Twoja cała flota...

Jak to się stało?

Obrońca zrobił tzw. pułapkę będąc przez cały czas zalogowany "siedział sobie" na księżycu i obserwował co Ty planujesz... (wtedy nie ma " * ", gdyż gwiazdka pojawia się na 10-15 min. od logowania na planecie matce i w chwili gdy będzie jakakolwiek aktywność na którejś z planet - nawet gdy np. na chwilę zerkniemy jaką mamy floty na planecie).
Widząc że lecisz - dał znać swojemu koledze z sojuszu z pobliskiego układu, który wysyła wtedy swoją flotę bojową na atakowaną planetę / księżyc z misją "zatrzymaj" na czas wystarczający do pokrycia się z czasem Twojego napadu.
Proste.

Jak się ustrzec pułapki?

Jako, że flota wysłana na "zatrzymaj" jest niewidoczna dla sond szpiegowskich jest to utrudnione...
Jedynym wyjściem pozostaje falanga księżycowa na której wszystko jest widoczne jak na dłoni.
Niestety falangą nie przeskanujesz księżyca więc tu jest największe ryzyko podstawki.

Więc atakować ostrożnie... jedynie w zasięgu własnej falangi.
Rozpoznać zwyczaje przeciwnika - kiedy się loguje, kiedy ma flotę na księżycu / planecie, jak robi FS'y, w jakich godzinach Cię szpieguje (wtedy na ogół ma też swoją flotę na księżycu lub planecie).

Podstawka może być zrobiona również z własnej floty (na księżycu) gdy nie możemy sprawdzić falangą, że coś leci, a przeciwnik zsynchronizował czas dolotu do kilku sekund przed naszym atakiem.

Uważać na własną flotę!!
Jak robić dobre FS'y już chyba wszyscy wiecie?
Zwłaszcza osoby które mają za sąsiada kogoś z kim jesteśmy w stanie wojny powinny zmienić swoje zwyczaje w robieniu FS'a i wysyłać go na np. inne PZ, inną planetę, z inną prędkością (10%, 20%, 30%), logować się częściej (nawet bez wyraźnego powodu) a być zawsze obecnym w momencie przylotu floty z FS'a!!

hm pulapka idealna to obrona na ksiezycu z teleportem..ale da sie to ominac wykonujac przez sojusznikow dziesiatki skanow po drugiej stronie teleporta zamulajac ogame.. a obrocna nie majac latki z greasemonkey.. nie jest w stanie uzyc skrotu lapiac wszystkie statki w teleporterze

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
monitoring bydgoszcz